Helpdesk050 biedt gezinnen ICT-hulp bij thuisonderwijs van kinderen. De helpdesk is ontstaan vanwege de coronacrisis en is een initiatief van Omarm Groningen en de Noorderpoort.
Studenten van Noorderpoort bemensen Helpdesk050, Voys heeft als Groningse leverancier van telefonie over internet de telefoonlijn gratis beschikbaar gesteld voor Helpdesk050. En Bossers & Cnossen deelt hun kennis en expertise met hun programma Tech Savvy kosteloos ter ondersteuning van de helpdesk. Hero Visser, Bossers & Cnossen: ‘Fijn om hier een bijdrage aan te kunnen leveren in coronatijd met Tech Savvy’.
Gezinnen zijn, gezien de coronacrisis, genoodzaakt om de kinderen thuisonderwijs te bieden. Dit gebeurt grotendeels digitaal. Om ervoor te zorgen dat alle leerlingen eme kunnen komen met het digitale thuisonderwijs is de hulplijn van Helpdesk050 opgestart. Bij problemen met de laptop of Ipad zullen de studenten ICT-beheer niveau 4 en Medewerker Beheer ICT niveau 3 ondersteuning bieden.
Carine Bloemhoff, wethouder Onderwijs, is enthousiast: ‘Wat vind ik dit een prachtig initiatief. Computerhulp voor gezinnen die er net even niet uitkomen. De studenten doen ervaring op en verdienen er studiepunten mee. En de gezinnen kunnen weer verder met thuisonderwijs voor de kinderen. We weten niet hoe lang thuisonderwijs nog nodig is, maar ik weet wel dat we hiermee zo veel mogelijk kinderen helpen goed onderwijs te volgen vanuit huis.’
Bereikbaarheid
Helpdesk050 is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9:00 – 12:00 uur en van 13:00 – 16:00 uur. Bellen kan naar 050 – 2110 423, mailen naar info@helpdesk050.nl. Mensen die een Stadjerspas hebben kunnen gratis bellen met de Bueno-app. Kijk voor meer informatie op helpdesk050.nl