Vanuit Omarm Groningen is Bossers & Cnossen benaderd om mee te denken over een helpdesk voor ouders en kinderen met betrekking tot thuisonderwijs.
Aanvankelijk ging dat om gezinnen en jongeren die niet gewend zijn om met een computer of tablet te werken en daardoor achter zijn gaan lopen met online (thuis)onderwijs. Onlangs is de scope uitgebreid naar mensen die zorg of mantelzorg krijgen, en ondersteuning nodig hebben bij contact met de buitenwereld via bijvoorbeeld Skype. Bossers & Cnossen ondersteunt hierbij met kennis & advies vanuit het tech-savvy trainingsprogramma en vanaf nu ook met reparaties. Jeroen Bos van Bossers & Cnossen: ‘Nu, en zeker ook na de Corona crisis, is lokaal zaken doen cruciaal voor het MKB om er weer bovenop te komen. We beschouwen het als onze opdracht om hier invulling aan te geven en zien dan ook mooie mogelijkheden voor Dropper, Helpdesk050 en Bossers & Cnossen om hier in samen te werken.’
Wanneer je je hebt aangemeld bij Helpdesk050, dan haalt Dropper thuis de laptop of desktop op die gerepareerd moet worden. Deze wordt naar Bossers & Cnossen gebracht voor reparatie en vervolgens op het gewenste tijdstip door Dropper weer thuis afgeleverd. Dropper is een bezorgnetwerk dat lokale koeriers aan lokale verzenders koppelt. Jantine Doornbos: ‘Zo heb je altijd een flexibele koerier ter beschikking die binnen het uur, vandaag of morgen leveringen kan bezorgen in jouw omgeving.’